Les pàgines d'aquest llibre estan poblades per les imatges desordenades sorgides de l'imaginari personal del poeta i escriptor argentí Osvaldo Lamborghini. Collages pornogràfics acompanyats d'apunts explicatius, irònics, poètics i polítics, intervencions a l'oli, a bolígraf o retolador sobre retalls de revistes, diaris i llibres alemanys mai publicats, conformen aquest convuls material, que va ser concebut per Lamboghini a l'apartament de la Barcelona postfranquista on es va recloure durant els darrers anys de la seva vida (1983-1985). Va ser allà, al seu llit/taller, on va donar forma a una obra plàstica creada a borbolls, a cop d'instint primari i lucidesa crítica, mostrant explícites referències formals i de fons a clàssics del pensament i les arts moderns, com el Marquès de Sade, Francisco de Goya o William Hogarth, i a d’altres contemporanis, com Bertolt Brecht, Pier Paolo Pasolini o Rainer Wener Fassbinder. Un treball colorista i de gran força expressiva amb què l'argentí va efectuar un retrat de la societat espanyola (amb cites específiques a la realitat catalana) “postdestape” i preolímpica dels anys vuitanta, que ha quedat recollit a l'exposició "
Osvaldo Lamborghini. Teatro proletario de cámara", que es pot visitar fins al mes de juny al Museu d'Art Contemporani de Barcelona.
El sexo que habla. Osvaldo Lamborghini és el llibre que acompanya aquesta exposició, i ho fa d'una manera immillorable, reproduint en alta qualitat les imatges creades per Lamborghini, les quals vénen acompanyades per cinc textos magistrals on els escriptors César Aira i Alan Pauls, el crític Antonio Jiménez Morato, la teòrica queer Beatriz Preciado i el comissari de l'exposició Valentín Roma presenten, cadascun amb el seu estil, la polièdrica figura de Lamborghini, alhora que ofereixen valuoses claus per a la lectura de la seva obra plàstica i literària.